Γιατί St. Pauli και στα Αργεντίνικα…

Η αλήθεια είναι ότι κείμενα για την St. Pauli έχουμε διαβάσει πολλά και εδώ στην Ελλάδα. Άλλα περιγράφουν στο περίπου την κατάσταση που επικρατεί στη γειτονιά, άλλα έχουν ανακρίβειες, άλλα είναι κατατοπιστικά, άλλα πάλι μακριά από την πραγματικότητα.

Μπήκαμε στην διαδικασία να μεταφράσουμε το σημερινό κείμενο της Αργεντίνικης ιστοσελίδας clarin.com, αφενώς γιατί μας ενδιαφέρει η οπτική με την οποία βλέπει την αγαπημένη μας ομάδα, μια κατ’ εξοχήν ποδοσφαιρική χώρα, αφετέρου γιατί σε εννιά κατηγορίες υπάρχουν πολλά στοιχεία που θα μας άρεσε να σας μεταδώσουμε, πέρα από τετριμμένα περί της “κακόφημης γειτονιάς”, της πολιτικής στάσης κτλ κτλ που είναι λίγο πολύ γνωστά. Ας δούμε λοιπόν τους εννιά λόγους για τους οποίους η St. Pauli απαρριθμεί εκατομμύρια οπαδούς ανά τον κόσμο σύμφωνα με τους Αργεντίνους, όπως τα περιέγραψε η Clarin με την βοήθεια του Αργεντινού φίλου της ομάδας Hernan Jose Garcia ο οποίος ηγείται του γκρουπ “Piratas del Sur” (στο Facebook).

1) Η καφέ φανέλα, η οποία σε όλη την ιστορία πέρασε από διαφορετικούς συνδυασμούς, μερικές φορές με κόκκινο, μερικές φορές με λευκό, όπως σήμερα. Πρόκειται για το λίγοτερο κυρίαρχο χρώμα σε σύμβολα και επίσημη ενδυμασία άλλων ομάδων. Μέσω των μηχανών αναζήτησης, προσπαθήστε να βρείτε ανάλογες εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο (όχι ως τρίτη εμφάνιση, αλλά ως πρώτη) και θα διαπιστώσετε ότι αυτή είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση.

2) Είναι ο σύλλογος της γειτονιάς. Η νεότερη ιστορία της St. Pauli ξεκινά τη δεκαετία του 80’, όταν ο κύριος όγκος των οπαδών της, εγκαταστάθηκε στην κόκκινη ζώνη της οδού, Reeperbahn. Νέοι άνθρωποι των καταλήψεων της Hafenstrasse, άρχισαν σταδιακά να πηγαίνουν στο γήπεδο, αλλάζοντας ριζικά τον σύλλογο. Σήμερα, το λογότυπο με την νεκροκεφαλή προσελκύει παραδοσιακά νέους σε ηλικία οπαδούς αυξάνοντας θεαματικά τον μέσο όρο από 1.600 άτομα που ήταν το 1981, σε 20.000 την δεκαετία του 90’.

3) Η πίστη στην ομάδα. Δεν τους νοιάζει αν θα χάσουν. Η ομάδα έφτασε το 1977 στην Bundesliga (πρώτη κατηγορία Γερμανίας), και από τότε είναι μια ομάδα που αποκαλούμε ασανσέρ. Τίποτα δεν άλλαξε ούτε μετά από μια κακή σεζόν στη δεύτερη κατηγορία ή σήμερα που επίσης η ομάδα αντιμετωπίζει το φάσμα του υποβιβασμού. “Είμαστε οπαδοί όπως όλοι, αλλά η δημοτικότητά μας, είναι σαφές, ότι δεν συνδέεται με τις αθλητικές επιτυχίες” εξηγεί, ο Michael Pahl, εθελοντής στον τομέα της επικοινωνίας του συλλόγου.

71593_133345016716273_4464667_n

4) Σύλλογος ακτιβισμού. Η St. Pauli είναι κάτι περισσότερο από μια ποδοσφαιρική ομάδα, που δεν διστάζει να καταδικάσει την ομοφοβία. Είναι η πρώτη ομάδα στην Ευρώπη (κατά πιθανότητα και στον κόσμο) που μεταξύ 2002 και 2010 είχε πρόεδρο που δηλώνει ανοικτά ότι είναι gay και μέλος της LGTB. Πρόκειται για τον θεατρικό σκηνοθέτη και ηθοποιό, Cory Litmann. Εξάλλου, μια από τις τοιχογραφίες του γηπέδου Millerntor, δείχνει δύο άντρες να φιλιούνται παθιασμένα κάτω ακριβώς από την φράση: “Σημασία έχει μόνο η αγάπη”. Επίσης, υπάρχουν ποικίλες δράσεις, ενάντια στις εξώσεις, ενώ το γήπεδο κοσμεί επίσης μια σημαία που καλοσωρίζει πρόσφυγες και μετανάστες.

5) Πρώτα απ’ όλα Αντιφασίστες. Η γροθιά που χτυπά και σπάει την σβάστικα αποτελεί επίσημη εικόνα των οπαδών, ενώ κατά την 27η Ιανουαρίου, την επέτειο δηλαδή απελευθέρωσης του Άουσβιτς, το γήπεδο γεμίζει, προκειμένου να τιμηθεί η μνήμη των θυμάτων του Ναζισμού. Επίσης η St. Pauli είναι ο πρώτος σύλλογος που ενσωμάτωσε τις αντιρατσιστικές και αντιομοφοβικές αξίες στο καταστικό της. Η κεντρική θύρα του γηπέδου, καλύπτεται απ’ άκρη σ’ άκρη από την φράση “Kein Fussball Den Faschisten” (μετ. Δεν υπάρχει ποδόσφαιρο για φασίστες), η οποία έγινε διάσημη πέρσι, πριν από το Παγκόσμιο Κύπελλο, όταν σε μια προπόνηση της Γερμανικής ομάδας, η Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία κάλυψε την μισή φράση με έναν πράσινο μουσαμά. Οι διαμαρτυρίες που ξεκίνησαν ανάγκασαν τους υπεύθυνους του γερμανικού ποδοσφαίρου, να ζητήσουν συγνώμη γι’ αυτή την κακόγουστη πράξη.

6) Γιορτάζεται η ημέρα αγάπης για το Fair Play. Και η ημέρα αυτή είναι η 12η Απριλίου, σε αναγνώριση της πράξης του παλιού ποδοσφαιριστή της St. Pauli, Marius Ebbers, ο οποίος πριν από τρία χρόνια σε ένα παιχνίδι με την Union Berlin και ενώ το σκορ ήταν 1-1 έστειλε την μπάλα στα δίχτυα χρησιμοποιώντας το χέρι του. Δεν το πανηγύρισε όμως. Αμέσως πήγε στον διαιτητή και του ζήτησε να ακυρώσει το τέρμα δείχνοντας ότι είχε επιτευχθεί παράνομα. Όπως και συνέβη.

7) Επαναστάτης σύλλογος. Η St. Pauli, είναι ένα επαναστατικό κλαμπ σε μια λωρίδα όπου εκτείνονται πολιτικές αντιστάσεις. Πρόσφατα, οι αρχές ήθελαν να εγκαταστήσουν στο γήπεδο ένα αστυνομικό τμήμα, κάτι που εμποδίστηκε από τους οπαδούς η κινητοποίηση των οποίων έφερε αποτέλεσμα καθώς στον χώρο του γηπέδου τελικά, θα γίνει το Μουσείο της ομάδας. Η σύνδεση με την Κούβα, υπό την παρουσία του Τσε, είναι ευδιάκριτη παντού, ίσως περισσότερο απ’ ότι στο νησί, ενώ το 2005 ο ποδοσφαιριστής Benjamin Adrion που συμμετείχε στην αποστολή της St. Pauli και την χειμερινή προετοιμασία στην Κούβα, ήταν ο εμπνευστής, μιας από τις μεγαλύτερες δράσεις που ξεκίνησαν ποτέ, από έναν αθλητικό σύλλογο. Μιλάμε φυσικά για το Viva Con Agua, που μέσα από δωρεές των οπαδών της St. Pauli, ξεκίνησε ένα έργο άρδευσης πόσιμου νερού σε περιοχές της Κούβας που δεν είχαν την δυνατότητα και αργότερα επεκτάθηκε στην Αφρική και σε άλλες περιοχές. Σήμερα, στην δράση μετέχουν πλέον χιλιάδες εθελοντές, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν, μέχρι τώρα έχουν γίνει περισσότερα από 20 αρδευτικά έργα σε όλο τον κόσμο. “Είμαστε ένα διαφορετικό κλαμπ επειδή οι άνθρωποι που το υποστηρίζουν μετέχουν και στον αγώνα για πράγματα που θεωρούνται σημαντικά. Μας έχουν πει κλαμπ αριστερών και είμαστε, αλλά πίσω από όλα αυτά υπάρχει μια κοινή λογική. Και η FIFA έχει ξεκινήσει επίσης εκστρατεία κατά του ρατσισμού. Η διαφορά όμως είναι, ότι για εμάς είναι τρόπος ζωής” λέει ο Michael Pahl. Επίσης χρονιά ορόσημο για την St. Pauli ήταν και το 2006, οπότε και το Millenrtor φιλοξένησε το Παγκόσμιο Κύπελλο Αγρίων FIFI, στο οποίο μετείχαν ομάδες που δεν αναγνωρίζονταν μέχρι τότε από την FIFA. Στο τουρνουά αυτό η αγαπημένη μας ομάδα πήρε μέρος με το όνομα Δημοκρατία του St. Pauli, μαζί με την Γροιλανδία, το Γιβραλτάρ, το Θιβέτ, τη Ζανζιβάρη κ.α.

8) Στη ζωή δεν είναι όλα χρήμα. Στο λιμάνι του Αμβούργου, ζουν οπαδοί που έχουν την διαφήμιση υπό τον λαϊκό έλεγχο. Στο γήπεδο, η ομάδα κάνει την είσοδό της με τις “Καμπάνες της Κόλασης” των AC/DC (Hells Bells), την ώρα που αφήνονται χαρτάκια και ρολά όπως συμβαίνει και στην Αργεντινή. Οι χορογραφίες στα χρώματα της ομάδας, η πολυπλοκότητα αυτών των κινήσεων και η τεχνική σε κρατούν καθηλωμένο στο γήπεδο. Ο σύλλογος δε, καθορίζει τις “γραμμές του μάρκετινγκ” σε συνεργασία με τους οπαδούς (Fanladen), η οποία δεν είναι επεμβατική, ούτε αντίθετη προς τον χώρο της διαφήμισης. Υπάρχουν ωστόσο, κόκκινες γραμμές. Για παράδειγμα, τα σημαιάκια του κόρνερ δεν θα έχουν ποτέ χορηγό, όπως συμβαίνει σε άλλα γήπεδα της Γερμανίας, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν έντονες αντιδράσεις όπως το 2002, όταν μια διαφήμιση του περιοδικού Maxim, περιείχε σεξιστικά στοιχεία.

9) Λατρεία σε όλο τον κόσμο. Ο σύλλογος έχει παγκόσμια εμβέλεια με περισσότερα από 200 κλαμπ οπαδών σε όλο τον κόσμο. Και στην Αργεντινή, υπάρχει ένα τέτοιο, τα μέλη του οποίου συγκεντρώνονται σε ένα καφέ. Ψυχή του κλαμπ, είναι ο Hernan Jose Garcia, ο οποίος εργάζεται στον τομέα των τεχνολογικών πληροφοριών. “Ως οπαδών της Platense, πριν από λίγα χρόνια, άρχισα να ψάχνω για ομάδες με καφέ εμφάνιση και η πρώτη που βρήκα φυσικά ήταν η St. Pauli” τονίζει ο διαχειριστής του γκρουπ στο Facebook, “Piratas del Sur”, που πρόσφατα αναγκάστηκε να μετακομίσει στην Βαρσοβία της Πολωνίας, όταν του δόθηκε ευκαιρία απασχόλησης. “Ορκίζομαι ότι ένα από τα πράγματα που με οδήγησαν στην απόφαση να δοκιμάσω αυτή τη νέα δουλειά, είναι ότι η Βαρσοβία είναι πιο κοντά στο Αμβούργο. 650 μίλια δεν είναι τίποτα και όποτε μπορώ ταξιδεύω για να παρακολουθήσω τους αγώνες. Με έχει μαγέψει όλη αυτή η ατμόσφαιρα. Το γεγονός δηλαδή ότι αν η St. Pauli κερδίσει, πάμε όλοι στο μπαρ και πίνουμε μπύρα για να γιορτάσουμε. Αν η St. Pauli χάσει, πάμε όλοι στο μπαρ και πίνουμε μπύρα για να ξεχάσουμε”.

1523534_668777333173036_1601099491_o

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s