Μια ιστορία για τις καινούργιες φανέλες…

Instagram_FSK20Εδώ και κάποιες ημέρες και συγκεκριμένα από την Παρασκευή (20/6) μπήκαν στη ζωή μας οι νέες φανέλες της St. Pauli. Με μια διαφήμιση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και εναλλακτική, όταν 50 οπαδοί της ομάδας μας, είχαν την ευκαιρία να δουν τις καινούργιες εμφανίσεις για τρία δευτερόλεπτα (πριν από την επίσημη παρουσίαση) και αργότερα να φανερώσουν κάποια στοιχεία από όσα πρόλαβαν να δουν, θα περίμενε κανείς ότι και το αποτέλεσμα θα είναι ανάλογο. Συν τοις άλλοις, η μετάβαση από την Do You Football στη Hummel δημιούργησε την ψευδαίσθηση ότι θα σβήσουμε τις μνήμες από την προπέρσινη μετριότητα του συνδυασμού ποδοσφαιρικής φανέλας – αμερικανικού κολλεγίου που φημίζεται για τις καλές του επιδόσεις στο Baseball, γιατί οι περσινές ήταν σαφώς βελτιωμένες και πιο ελκυστικές.

Δεν έγινε έτσι όμως. Η πλειοψηφία των συντρόφων του κλαμπ κατέληξε στην άποψη ότι οι νέες φανέλες δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Αλλά και από το μίνι – γκάλοπ που πραγματοποιήσαμε στην σελίδα μας στο facebook διαπιστώσαμε ότι και ο κόσμος δεν τις είδε με καλό μάτι. Και φυσικά για να είμαστε ακριβής, δεν αναφερόμαστε τόσο στις βασικές εμφανίσεις, δηλαδή την καφέ (των εντός) και την άσπρη (των εκτός), αλλά σ’ αυτή του κυπέλλου και ακόμη πιο ειδικά των τερματοφυλάκων.

Η τελευταία παραπέμπει σε εποχές της δεκαετία του 90’ όταν ο Χόρχε Κάμπος λάνσαρε την πολύχρωμη φανέλα με τα σχεδόν ακανόνιστα σχέδια. Αλλά, όπως και να έχει τα σχέδια είναι πάντα υποκειμένικά και αυτό που εμείς μπορεί να το βλέπουμε και να ξερνάμε, κάποιοι άλλοι να το θεωρούν έξοχο.

Το στοιχείο που πραγματικά εξοργίζει, είναι η τιμή των εμφανίσεων η οποία -όπως γράφουν και εξηγούν πολύ εύστοχα τα μέλη του κλαμπ της Αθήνας South End Scum- φτάνει στο εξωπραγματικό ποσό των 69, 95 ευρώ (δηλαδή 70 ευρώ για τους μη διαφημιστές)!

brasil.....Πριν από λίγες ημέρες, αποφασίσαμε συνειδητά να μην σχολιάσουμε μια δεύτερη απρέπεια της διοίκησης να βγάλει t-shirt με φόντο τη σημαία της Βραζιλίας πάνω στο γνωστό σήμα της νεκροκεφαλής.

Περιστατικό, που μπορεί να καλύφθηκε κυρίως λόγω της φιλανθρωπικής δράσης για την οποία εκδόθηκε (δηλαδή την αποστολή οκτώ παιδιών από τους Kiez Kick (ακαδημίες στις οποίες συμμετέχουν παιδιά οι οικογένειες των οποίων αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα) στο Μουντιάλ της Βραζιλίας), αλλά που δεν παύει να είναι ενοχλητικό κυρίως για τον τρόπο που επιλέχθηκε ώστε να συγκεντρωθούν τα χρήματα και να ταξιδέψουν τα παιδιά στην Βραζιλία. Αδιαφορώντας σχεδόν για την άποψη που έχουν τα περισσότερα κλαμπ της Pauli, γύρω από τις σημαίες, τα έθνη, τα σύνορα κτλ, μα κυρίως την στάση τους απέναντι στο αιματοβαμμένο Μουντιάλ, η διοίκηση κόλλησε την σημαία της Βραζιλίας στη νεκροκεφαλή, χωρίς να λογαριάσει τίποτα και κανέναν.

Είπαμε όμως το θέμα με την τιμή των νέων εμφανίσεων είναι αυτό που πραγματικά εξοργίζει! Για να το καταλάβουν όλοι, θα μεταφέρουμε αποσπάσματα από το κείμενο των South End Scum το οποίο ανάρτησαν στο δικό τους μπλογκ, γραμμένο στην Αγγλική γλώσσα, το οποίο είναι ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΟ!.

“Οι νέες εμφανίσεις αναμένονταν με μεγάλη προσδοκία για περισσότερους από έναν λόγους…Ο προφανής, ήταν η περιέργεια για τη νέα στολή, αλλά υπήρχαν και λιγότερο σημαντικοί, όπως η αρχή της νέας συνεργασίας που ανακοινώθηκε πρόσφατα ανάμεσα στην διοίκηση και τη Hummel, παράλληλα με το νέο καθεστώς εισροής εσόδων από την μπουτίκ που επιτεύχθηκε με την Upsolut και η οποία προέβλεπε των διαχωρισμό των εσόδων σε δύο ίσα μέρη (δηλαδή το 50% των χρημάτων μπαίνει πλέον στα ταμεία του συλλόγου, από το 10% περίπου που έμπαινε μέχρι πέρσι).

Θεωρητικά ίσως δεν θα έπρεπε να γράψουμε για το θέμα αυτό (καθώς το πρόβλημα δεν είναι καινούργιο, από την στιγμή που και πέρσι οι εμφανίσεις κόστιζαν 59, 95 ευρώ), όμως οι διαφωνίες μας με κάποιους ανθρώπους που προσπάθησαν να μας πείσουν ότι η τιμή είναι δίκαιη σε σύγκριση με άλλα μεγάλα Ευρωπαϊκά κλαμπς και ότι τίποτα πια δεν είναι φθηνό στο ποδόσφαιρο, μας ανάγκασαν να σκεφτούμε ότι κάποια πράγματα τελικά δεν είναι τόσο προφανής όσο κάποιοι από εμάς μπορεί να πιστεύουν ότι είναι. Οπότε θα αποδείξουμε ΓΙΑΤΙ η τιμή των 69,95 ευρώ είναι προκλητική.

lfc1415Συγκεκριμένα, η νέα φανέλα της Liverpool για τη σεζόν 2014-15 ανέρχεται στην τιμή των 49,99 λιρών ή 62,49 ευρώ με την σημερινή ισοτιμία. Οπότε τι έχουμε εδώ; Ένα από τα πιο σεβαστά κλαμπ (όχι προσωπικά το αγαπημένο μου), με 5 Ευρωπαϊκά Πρωταθλητριών, 3 κύπελλα ΟΥΕΦΑ, 18 Αγγλικά πρωταθλήματα κ.ο.κ έχει φθηνότερη εμφάνιση. Αντίθετα στην Τσέλσι, την πλούσια ομάδα της Premier League, η φανέλα κοστίζει 75 ευρώ.

Κάπου στο ενδιάμεσο λοιπόν, έχουμε την δική μας φανέλα σε τιμή 69,95 ευρώ. Σε σύγκριση με Λίβερπουλ και Τσέλσι, είμαστε απλά ένα σημείο στο χάρτη. Είτε από άποψη αθλητικής ιστορίας, είτε από οικονομικά μεγέθη. Εμείς δεν έχουμε κερδίσει ποτέ κανένα τίτλο, δεν παίξαμε ποτέ σε Ευρωπαϊκή διοργάνωση, στην πραγματικότητα οι συμμετοχές μας στην πρώτη κατηγορία της Bundesliga είναι μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών (σ.σ. και αυτό το γουστάρουμε πολύ). Παρ’ όλα αυτά, μιλώντας αυστηρά επαγγελματικά, ο σύλλογος έχει τη δυνατότητα να πουλά σε ανταγωνιστικές τιμές με σκοπό το κέρδος. Γιατί; Γιατί πολύ απλά τα τελευταία χρόνια, το σήμα της St. Pauli έχει καταστεί εμπορικό. Και που είναι το πρόβλημά σου, θα πει κάποιος;

Το πρόβλημα μου είναι το εξής: Σε αντίθεση με όλες τις μεγάλες ομάδες του ποδοσφαίρου που έχουν κατασκευαστεί από πολλές επενδύσεις (το πόσο καθαρές είναι αυτές είναι μια άλλη ιστορία και δεν έχουν σχέση με το συγκεκριμένο θέμα) και με παίκτες παγκόσμιας κλάσης, η St. Pauli έχει δημιουργηθεί κυρίως χάρη στην αληθινή αγάπη και την υποστήριξη των οπαδών της, όταν η βάση τους άρχισε να αλλάζει (για πάντα ελπίζουμε) την ταυτότητα του συλλόγου, πριν από 30 χρόνια περίπου. Οι περισσότεροι από τους άλλους συλλόγους έχουν ως σήμα τους αστέρες τους, εμείς έχουμε τον κόσμο μας. Και μπορεί πλέον η πλειοψηφία να μην είναι Punks, απόβλητοι και άστεγοι της δεκαετίας του 80’ αλλά εξακολουθεί να αποτελείται από ανθρώπους της εργατικής τάξης, που δεν είναι απλώς καταναλωτές, αλλά ταυτίζονται έντονα με το υπέροχο αυτό κλαμπ.

fcsp1415Είναι πολύ λίγοι οι οπαδοί του ποδοσφαίρου εκτός Γερμανίας που γνωρίζουν τον Fabian Boll ή τον Roland Vrabec, αλλά ένας καλό αριθμός γνωρίζει το Millerntor, και την μοναδική “γειτονιά” που το περιβάλει. Το να θες λοιπόν να αξιοποιήσεις τις αξίες αυτές και το ειδικό δέσιμο μεταξύ του συλλόγου και των οπαδών για να βοηθηθεί οικονομικά ο σύλλογος μπορεί και να είναι θεμιτό, αρκεί να μην μετατρέπονται όλα τα παραπάνω σε κενά λόγια. Το να θες όμως, να αρμέγεις χωρίς έλεος τους οπαδούς είναι απλά…ανήθικο!

Δεν είμαστε εδώ για δωρεάν. Έχουμε πληρώσει χιλιάδες ευρώ ώστε να ταξιδέψουμε και τα χρήματα αυτά τις περισσότερες φορές δεν είναι εύκολο να βρεθούν. Πληρώνουμε τις συνδρομές που προβλέπονται για τα κλαμπ, ενώ έχουμε ακόμη και ομόλογα από την κατασκευή της Gegengerade, τα οποία ουδέποτε πήγαμε να εισπράξουμε, όχι γιατί είμαστε πλούσιοι αλλά γιατί υποστηρίζουμε αυτή την ομάδα.

Όταν ο σύλλογος βγήκε στους δρόμους για την χρηματοδότηση της κατασκευής της Gegengerade (κεντρική κερκίδα του Millerntor), περίπου 20 εκατομμύρια καλύφθηκαν σε τρεις εβδομάδες. Όταν αντίθετα η πλούσια γειτονιά της H$V δοκίμασε κάτι παρόμοιο ένα χρόνο νωρίτερα, κατάφερε να συγκεντρώσει 300 χιλιάδες, μέσα σε 6 μήνες. Είμαστε αφοσιωμένοι και πάντα εδώ, για να υποστηρίξουμε την ομάδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο σύλλογος έχει το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται την αγάπη μας και να μας πουλά είδη αθλητικής ένδυσης με εξωφρενικά περιθώρια κέρδους. Είμαστε ενήλικες και μπορούμε να αξιολογήσουμε το μέγιστο κόστος ενός t-shirt το οποίο συμπεριλαμβανομένων όλων των πλευρικών εξόδων, μπορεί να φτάνει ίσως τα 15, 20 ευρώ. Ακόμη και ένα τεράστιο περιθώριο κέρδους θα μπορούσε να γίνει δεκτό, εφόσον η τελική τιμή ήταν πιο προσιτή. Δυστυχώς για το συγκεκριμένο t-shirt, δεν είναι. Όχι τουλάχιστον για όλους…

Ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι, όταν πληροφορηθήκαμε τον περασμένο μήνα τον διακανονισμό που επιτεύχθηκε μεταξύ της διοίκησης και της Uspolut για μια πιο δίκαιη κατανομή των κερδών. Αλλά δεν φανταζόμασταν ποτέ, ότι το οικονομικό κόστος αυτής της συμφωνίας θα φορτωθεί στις πλάτες των οπαδών! Η Hummel δεν μπορεί να αποτελέσει επιχειρήμα. Ευτυχώς είχαμε μια κουβέντα με έναν παλιό συνεργάτη της ομάδας χάντμπολ και θυμηθήκαμε ότι σχεδόν πανομοιότυπα σχέδια t-shirt πωλούνταν στο κλειστό της Budapester Strasse στην τιμή των 10 ευρώ, τρία μόνο χρόνια πριν…

Δεν ξέρω τι ακριβώς πρέπει να κάνω, αλλά έχω μια καλή ιδέα για το τι δεν θα κάνω…Δεν πρόκειται να περάσω την πόρτα του Fanshop, όσο συνεχίζεται αυτή η κωμωδία! Αν μας θέλετε για πελάτες αντί για οπαδούς, να μας το πείτε. Το μόνο πρόβλημα θα είναι, ότι οι πελάτες αυτοί δεν θα προτιμήσουν ποτέ να ψωνίσουν από εσάς…

ΠΕΙΤΕ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ»!!!
hummel_x_FCSP_Slider_Home_940x470

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s