Χρόνια πολλά στην ομαδάρα μας – Χρόνια Πολλά στην St. Pauli

Yπάρχουν σύλλογοι που υποστηρίζουν ότι είναι κάτι παραπάνω από μια ποδοσφαιρική ομάδα και υπάρχουν ομάδες που είναι κάτι πολύ περισσότερο, χωρίς να χρειάζεται να το διαφημίζουν.

fc_st_pauliΚατά καιρούς το καμάρι της πιο κακόφημης συνοικίας του Αμβούργου, η ομάδα της St. Pauli φτάνει μέχρι τη μεγάλη κατηγορία της Bundesliga, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος της ποδοσφαιρικής ιστορίας της βρίσκεται στις χαμηλότερες κατηγορίες του γερμανικού πρωταθλήματος. Έφτασε να παλεύει να ανέβει και πάλι από το περιφερειακό πρωτάθλημα, στην δεύτερη κατηγορία της Μπουντεσλίγκα, ωστόσο αυτό είναι… λεπτομέρεια! Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα αποδείχθηκε ότι υπάρχουν περισσότεροι από 11 εκατομμύρια φίλοι της μικρής ομάδας του Αμβούργου, αριθμός που την κατατάσσει στις δημοφιλέστερες της Γερμανίας και ίσως στις πιο αγαπητές ομάδες του πλανήτη!

529644_648300778530188_1807146208_nΤο μυστικό της επιτυχίας της St. Pauli, που έχει ως – εναλλακτικό – σήμα τη νεκροκεφαλή και μότο το «δεν ιδρύθηκε πριν το 1910», βρίσκεται στο DNA της. Η αλήθεια είναι ουδέποτε έμοιαζε με τους υπόλοιπους γερμανικούς συλλόγους και αυτό άρεσε.  Το κατάστημα με τα αναμνηστικά είδη της St. Pauli μοιάζει περισσότερο με… δισκάδικο, το επίσημο περιοδικό της ομάδας φιλοξενεί θέματα που αφορούν τις τέχνες, την πολιτική και τη λογοτεχνία, σχεδόν οτιδήποτε πλην του ποδοσφαίρου, ενώ κατά τη διάρκεια της εισόδου των ποδοσφαιριστών στον αγωνιστικό χώρο από τα μεγάφωνα του γηπέδου ακούγεται το «σκληρό» ροκ κομμάτι των AC/DC «Hell’s Bells» («Οι καμπάνες της Κόλασης»).

305931_648300121863587_1184176527_nΟι παράγοντες, οι παίκτες και ο εκάστοτε προπονητής της ένιωθαν πάντα περήφανοι που έμεναν στο St. Pauli και αυτό είναι το στοιχείο που έχει κάνει την ομάδα τόσο αγαπητή στους κατοίκους του… κακόφημου προαστίου του Αμβούργου που είναι διάσημο για τους οίκους ανοχής και τα καμπαρέ του. Το «Millerntor», το γραφικό γήπεδο της ομάδας, είναι μια από τις πλέον καυτές έδρες της Γερμανίας και οποιαδήποτε ομάδα το επισκέπτεται περνάει εφιαλτικά 90 λεπτά. Χτισμένο κοντά στην Reeperban, έναν δρόμο στον οποίο απαγορεύεται η είσοδος σε όσους είναι κάτω των 18 ετών.

482363_648300341863565_200046876_nΗ Reeperban είναι γνωστή ως «το αμαρτωλό μίλι», αφού εκεί εδρεύουν οίκοι ανοχής, ντισκοτέκ, εκατοντάδες μπαρ, στριπτιτζάδικα, καταστήματα ερωτικών βοηθημάτων, ακόμη και μουσείο αφιερωμένο αποκλειστικά στο σεξ. Από το 2005 μάλιστα, η Reeperban έχει το προνόμιο να διαθέτει το θέατρο «Safari», το μοναδικό πια στη Γερμανία στο οποίο πραγματοποιείται ζωντανό σεξ επί σκηνής! Εκεί βρήκαν σκηνή και ακροατήριο οι Μπιτλς στις αρχές της δεκαετίας του ’60 προτού αποκτήσουν την παγκόσμια φήμη που τους ακολουθεί μέχρι σήμερα. Μάλιστα οι ιστορίες από το πέρασμα των Σκαθαριών από το St. Pauli έχουν γίνει θρύλοι, όπως το τραγούδι του Τζον Λένον που φορούσε μόνο το εσώρουχό του και εκείνο του Τζορτζ Χάρισον που φορούσε ως κολάρο το πλαστικό κάθισμα της τουαλέτας!!!

Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν, το γεγονός ότι το φανατικό κοινό της St. Pauli προέρχεται από αυτά τα…αμαρτωλά σοκάκια.

482016_643090742384525_1848770426_nΚι όμως, εκτός από τους ανθρώπους της νύχτας, η St. Pauli έχει καταφέρει να προσεγγίσει πολλές ακόμη περιθωριοποιημένες και πολιτικοποιημένες κατηγορίες: είναι πανκ, αριστεροί, αναρχικοί και αριστεριστές, αντιναζιστές και αντιρατσιστές. Είναι οι πρωτοστάτες σχεδόν κάθε πολιτικής διαδήλωσης στο Αμβούργο και όχι μόνο, αφού υπάρχουν περισσότερα από 100 αναγνωρισμένα κλαμπ φίλων της St. Pauli σε όλο τον κόσμο.

420391_643092779050988_1433103481_nΤη δεκαετία του ’80 η St. Pauli είχε τερματοφύλακα τον Volker Ippig, ο οποίος έμενε σε οίκημα που τελούσε υπό κατάληψη, ενώ για έξι μήνες είχε παρατήσει το ποδόσφαιρο προκειμένου να προσφέρει εθελοντική εργασία στη σπαρασσόμενη από τον εμφύλιο πόλεμο Νικαράγουα. Στην ομάδα του Αμβούργου ξεκίνησε την καριέρα του και ο Ιβάν Κλάσνιτς που διέπρεψε στη Βέρντερ Βρέμης, ενώ από το St. Pauli πέρασε και ο πρώην τερματοφύλακας του Ηρακλή, και πρωταθλητής Γερμανίας με την Καϊζερσλάουτερν και τη Βέρντερ Ράινκε.

Πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια, τον Φεβρουάριο του 2002, η St. Pauli είχε κερδίσει την Μπάγερν Μονάχου με 2-1 για το πρωτάθλημα! Τότε τυπώθηκαν και έγιναν ανάρπαστα αμέσως χιλιάδες μπλουζάκια που ανέγραφαν κάτω από τη νεκροκεφαλή-έμβλημα «η ομάδα που νίκησε την ομάδα η οποία κατέκτησε το Διηπειρωτικό Κύπελλο»!

943405_663658033661129_1139131737_nΠαρόλα αυτά η St. Pauli υποβιβάστηκε και αμέσως μετά εξέπεσε στο περιφερειακό πρωτάθλημα αντιμετωπίζοντας σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα. Την προεδρία του συλλόγου και την αποστολή να τον βγάλει από την κρίση ανέλαβε ο Κορνέλιους Λίτμαν, ο οποίος κάποτε ήταν πρωταγωνιστής σε καμπαρέ ομοφυλόφιλων, ενώ αργότερα είχε προκαλέσει σάλο αποκαλύπτοντας ότι είχε συνάψει δεσμό με ποδοσφαιριστή της Bundesliga! Τώρα είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας έχοντας στην ιδιοκτησία του αρκετά θέατρα και ένα καμπαρέ.

922148_659407804086152_1543270473_o«Ημουν πάντα οπαδός της St. Pauli» λέει ο «Κόρνι», όπως αποκαλείται χαϊδευτικά από τον απλό κόσμο, και εξηγεί: «Ακόμη και τώρα που είμαι πρόεδρος της ομάδας πιστεύω ότι είμαι ουσιαστικά πρόεδρος των οπαδών μας, καθώς αυτοί αποτελούν το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο μας». Πράγματι, κατά μέσο όρο 18.000 φίλαθλοι γεμίζουν κάθε δεύτερη εβδομάδα το «Millerntor», ενώ όταν η ομάδα κινδύνεψε με χρεοκοπία τυπώθηκαν εκ νέου μπλουζάκια τα οποία έγιναν επίσης συλλεκτικά (σήμερα πωλούνται έναντι περίπου 15-20 ευρώ στα διαδικτυακά δημοπρατήρια) και έφεραν εκτός από το σήμα της St. Pauli τη λέξη «Retter» (= Σωτήρας). Σε διάστημα 6 εβδομάδων πουλήθηκαν και τα 140.000 μπλουζάκια που κυκλοφόρησαν.

903167_655315141162085_1822110180_oΤον Απρίλιο του 2004 κυκλοφόρησε η είδηση ότι η St. Pauli συμφώνησε με την πολυεθνική εταιρεία Microsoft του πιο πλούσιου ανθρώπου του πλανήτη Μπιλ Γκέιτς να λαμβάνει 50 εκατ. ευρώ ετησίως ως χορηγία! «Ο Γκέιτς ξεκίνησε από μια αποθήκη και έγινε παγκόσμιος κολοσσός, η St. Pauli από το περιφερειακό πρωτάθλημα στοχεύει στο Τσάμπιονς Λιγκ» ανέφερε η σχετική είδηση, ωστόσο η σωτηρία αποδείχθηκε πρωταπριλιάτικο αστείο! Το χιούμορ των φίλων της ομάδας του Αμβούργου φάνηκε στα μηνύματα που έστελναν την επομένη της φάρσας:

903574_655297654497167_756129621_o«Δεν πειράζει, δεν θα φέρουμε τον Μακάι στο γήπεδο για να παίζει, αλλά μπορούμε να του αγοράσουμε εισιτήρια και να έρθει στο πέταλο να δει πως παίζεται το πραγματικό ποδόσφαιρο» έγραφε μια φίλη της St. Pauli και θαυμάστρια του Ρόι Μακάι, ενώ ένας άλλος πρότεινε να ξεκινήσει πόλεμος εναντίον της Microsoft που εκφράζει την παγκοσμιοποίηση και να αλλάξουν όλα τα υπολογιστικά συστήματα της ομάδας σε… Linux (πρόγραμμα ανταγωνιστικό των Windows).

viva_con_aquaΣτις ετοιμασίες για τα Χριστούγεννα, οι άνθρωποί της θα φορέσουν έναν κόκκινο, αγιοβασιλιάτικο σκούφο στη νεκροκεφαλή-έμβλημα της ομάδας, και θα τραγουδήσουν το παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο τραγούδι «Santa Klaus’s coming to town» μεταποιημένο σε «Santa Pauli’s coming to town» θέλοντας να στείλουν μήνυμα ελπίδας και αγάπης στους συνανθρώπους τους. Πάντως από δώρα, άλλο τίποτα! Ενώ στο παρελθόν η St. Pauli έχει κάνει προετοιμασία στην Κούβα.

944708_667101993316733_1305980829_nΕκεί οι παράγοντες, ποδοσφαιριστές και προπονητές αντιμετώπισαν τη σκληρή πραγματικότητα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι κάτοικοι της χώρας του Φιντέλ Κάστρο. Ετσι αποφάσισαν να βοηθήσουν και σε συνεργασία με το πάντα πρόθυμο κοινό τους έθεσαν σε εφαρμογή το πρόγραμμα «Viva con aqua de Sankt Pauli» – μια καμπάνια από την οποία συλλέγονται χρήματα για την υδροδότηση σχολείων της Κούβας με πόσιμο νερό.

Τις «μαύρες» νύχτες της St. Pauli, εκείνες τις βραδιές που υποβιβάζεται ή γνωρίζει μια μεγάλη ήττα οι οίκοι ανοχής και αρκετά μπαρ της περιοχής παραμένουν κλειστά σε ένδειξη συμπαράστασης, στον μοναδικό σύλλογο που δείχνει και με έργα ότι είναι κάτι παραπάνω από μια απλή ποδοσφαιρική ομάδα…

Φέτος η ομάδα μας εξασφάλισε την παραμονή της στην κατηγορία στην προτελευταία αγωνιστική του πρωταθλήματος, ενώ τον Μάρτιο του 2013 ξεκίνησε την λειτουργία του και το κλαμπ της Θεσσαλονίκης…

Viva St. Pauli λοιπόν και Χρόνια Πολλά στην ομαδάρα μας…

944631_649179345099227_1937161779_n

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s